Muutus algab kodukohast

Saar: meie strateegiline valik oli kampaanias agressiivsusest hoiduda

Sotsiaaldemokraatide (SDE) peasekretär Indrek Saar nõustus politoloogide arvamusega, et sotside septembrikuine toetus on vähenenud ilmselt seetõttu, et nende kampaania pole olnud meedias nii nähtav kui teiste parteide oma.

«Tuleb nõustuda, et väga mahukas ja/või agressiivne, konflikti otsiv kampaania annab kindlasti korraks tähelepanu tõusu. Meie kampaania on olnud pigem tasakaalu otsiv ega ole läinud jõuliste vastandamiste peale, seetõttu loogiliselt pole me olnud nii jõuliselt pildis,» ütles Saar Postimehele.

«Mis see pikemas perspektiivis teeb, kui hakatakse küsima, mis nende valimisloosungite ja lubaduste taga on, kas on ka läbimõeldud programm ja lahendused, siis võib-olla pöördub trend teistpidi,» arvas Saar.

«IRLi kamp on olnud selgelt ühe-mehe-kampaania, see on selles osas selgelt eristuv, sest ilmselgelt on see olnud kõige agressiivsem. Meie strateegiline valik on olnud seda [agressiivsust – toim] mitte kasutada, see on ka meie hinnang IRLi kampaaniale,» lausus Saar.

Ka Keskerakonna populaarsuse tõusu pidas saar samuti loogiliseks. «Eesti avaliku ruumi tähelepanust enamiku hõlmab Tallinn, nad on Tallinnas ainukesena võimul, neil on oma meediakanal, rääkimata sellest, et neil on piiramatu platvorm oma teemadest rääkimisel – selge on see, et nad on kõige jõulisemalt pildis, lisaks ka jõuline reklaamikampaania, vähemalt Tallinnas,» lausus Saar.

Rahvusringhäälingu tellitud TNS Emori uuringu kohaselt hoiab populaarseima erakonna kohta endiselt Keskerakond, kelle toetus on kolme protsendipunkti võrra 29 protsendile kasvanud, sellest veelgi enam on tõusnud Isamaa ja Res Publica Liidu (IRL) toetus, mis kasvas septembris 18 protsendile.

Keskerakonnale järgnes populaarsuselt Sotsiaaldemokraatlik Erakond, kelle toetus on suurematest erakondadest ainsana langenud. Kui juulis pooldas erakonda 26 ja augustis 25, siis septembris 23 protsenti inimestest. Reformierakonda, mille toetus oli juulis 24 ja augustis 20 protsenti, toetas septembris 21 protsenti vastanutest.

Allikas: http://poliitika.postimees.ee/2059246/saar-meie-strateegiline-valik-oli-kampaanias-agressiivsusest-hoiduda

x
Liitu uudiskirjaga